Het belang van casinomarketing

January 8, 2023 by No Comments

Elke afdeling in het casino speelt een rol en elke afdeling is om verschillende redenen belangrijk. Onze gasten zouden niet lang bij ons blijven als we geen schoonmaakdiensten in dienst hadden en onze restaurants zouden niet veel verkopen zonder het kookpersoneel. Evenzo is de marketingafdeling van het casino van vitaal belang voor het succes van het casino. Denk eens aan de brede verantwoordelijkheid binnen de marketingmix van casino’s: promoties, advertenties, spelersevaluaties, spelersclubs, gastpersoneel, composities, beoordelingen en gokautomaatmarketing – en dit zijn er maar een paar.

Hoewel het overdreven zou zijn om te suggereren dat spelers niet meer naar het casino zouden komen als deze zouden verdwijnen, zouden we exponentieel stijgende inkomstenkansen mislopen als we ervoor zouden kiezen om niet te profiteren van alles wat de marketingafdeling van het casino te bieden heeft.

Promoties

Er zijn maar weinig evenementen die het leven van onze casinogasten zo opwindend maken als de promoties die we in het casino aanbieden. Ze bewaren de informatie op de koelkast en noteren de datum op hun kalender. Ze kijken uit naar elk evenement en ademen de opwinding in die de promotie belooft te brengen. Het is duidelijk dat het primaire doel van dergelijke evenementen de inkomsten zijn die worden gegenereerd door de toename van het spel. Het is echter ook aannemelijk dat het verhoogde anticipatieniveau een loyaliteit bij de gast creëert die zich ook in de toekomst leent voor herhaalde inkomsten. De marketingafdeling is kritisch bij de evaluatie en implementatie van deze promoties.

Het marketingpersoneel is eerst verantwoordelijk voor de evaluatie van eerdere promoties om te bepalen welke combinatie van evenementen en aanbiedingen het meest effectief zal zijn op welke dagen van de week om de grootst mogelijke winstgevendheid te garanderen. Het is duidelijk dat deze regels per locatie en casino verschillen en alleen een strategische analyse van eerdere promoties, ongeacht de uitkomst, zal de gegevens opleveren die nodig zijn om weloverwogen en logische beslissingen te nemen. Een evaluatie van uw vorige gokkasttoernooien kan bijvoorbeeld onthullen dat dinsdagen winstgevender zijn dan donderdagen. Als gevolg hiervan kan het een kostbare vergissing zijn om aannames te doen over de haalbaarheid en winstgevendheid van deze evenementen. In plaats daarvan zorgt een grondige analyse door de marketingafdeling voor een optimaal succes van alle toekomstige promotiecampagnes.

Na de rentabiliteitsevaluatie komt de voorbereiding. Om elk evenement succesvol te laten zijn, moet de marketingafdeling verschillende hoeden dragen om het evenement te maximaliseren. Zij zijn de meesters in communicatie die ervoor zorgen dat alle afdelingen synchroon werken ter voorbereiding op en tijdens het evenement. Bovendien zijn het hun organisatorische vaardigheden en aandacht voor detail in de voorbereiding die ervoor zorgen dat gasten goed worden ontvangen en met volle teugen van het evenement genieten.

En laten we het evenement zelf niet vergeten. Dit is wanneer het gastpersoneel hun titel echt waarmaakt, de gasten verwelkomt op het evenement en ervoor zorgt dat iedereen een geweldige tijd heeft. Dit is jouw feest en je klanten zijn precies dat, gasten in je huis.

Reclame

Het is niet moeilijk om te bedenken dat niets van het bovenstaande mogelijk zou zijn zonder gasten op de hoogte te stellen van de promotie en welke methode of methoden u ook kiest, de enige manier om dat te doen is adverteren. Of u nu gebruik maakt van post, telefoon, e-mail of zelfs persoonlijke gesprekken, reclame is hoe u in contact blijft met uw gasten. Weet je nog die flyer op de koelkast? Het moest worden bedacht, ontworpen, gemaakt, gedrukt, geadresseerd en verzonden. Het zijn veel details om uw gast aan een gebeurtenis te herinneren, maar met het huidige tempo van het leven is het een cruciale herinnering die het verschil kan betekenen tussen hun aanwezigheid of afwezigheid.

Advertenties kunnen ook worden gebruikt voor niet-promotie-uitingen die inkomsten genereren voor uw casino: kameraanbiedingen, voedselspecials, Dux Casino nieuws en entertainment zijn allemaal manieren om contact te houden met uw klantenbestand en ze net dat beetje extra te herinneren om ze terug te halen. het casino. Maak gebruik van de marketingafdeling om voortdurend op de hoogte te zijn van elke gelegenheid voor communicatie die uw relatie met uw gasten verstevigt.

Spelersevaluaties/beoordelingen

Spelersevaluatie is een cruciaal onderdeel om de ROI van het casino te waarborgen door middel van strategische analyse van de uitgaven van spelers en deze evaluatie kan het best worden uitgevoerd door het hostpersoneel op uw marketingafdeling. Ze hebben inzicht in het spel van de gast en kunnen daardoor de status van de speler bepalen. Zoals u weet, is deze status om meerdere redenen van cruciaal belang.

Leave a Comment

Your email address will not be published.