Hoe maak je een QR-code in 4 snelle stappen

October 21, 2022 by No Comments

Dit bericht is bedoeld om marketeers te helpen meer publiek te bereiken met behulp van QR-codes. Leer hoe u er zelf een maakt en hoe u de kans vergroot dat consumenten ze scannen. Dit zijn de 4 snelle stappen om uw QR-code te maken en een begin te maken om meer publiek te bereiken

Stap 1: Selecteer een QR-codegenerator

Er zijn talloze generatoren, maar een paar van de populaire zijn Kaywa, GOQR.me, Visualead en QR Stuff. Waar u op moet letten bij het kiezen van een codegenerator, is of u de prestaties kunt volgen en analyseren, of u hiermee een code kunt ontwerpen die uniek is voor uw merk en of deze compatibel is met gewone QR-codelezers.

Stap 2: Ontwerp en koppel het

Het betoverende deel van het maken van QR is het aanpassen van het ontwerp van de code aan uw merk. Wilt u dat uw code eruitziet als uw logo? Ga ervoor. Wilt u dat het het ontwerpschema van uw website weerspiegelt? Kies het.

Laten we een voorbeeld nemen van een QR-codegenerator en u door de stappen leiden om deze te maken. Ik zal GOQR.me aanbevelen. Wanneer u het start, doet u het volgende:

1. Selecteer naar welk type inhoud uw QR de consument moet sturen – u kunt een URL kiezen.

2. Voeg de inhoud in (embed de URL in)

3. Bekijk het voorbeeld, pas het naar wens aan en download en/of embed waar nodig.

Stap 3: Test de QR-code

Met alle euforie bij het maken van uw eerste QR, vergeet niet te controleren of de code correct “leest”, en zorg ervoor dat u meer dan slechts één lezer probeert. Een goede plek om te beginnen is de gratis tool Google Goggles, die een foto maakt en u vervolgens vertelt naar welke link of welk item het ‘leest’. Een andere gratis tool is free qr code generator die u automatisch naar alles brengt wat het “leest”. Apple’s Passbook biedt ook een ingebouwde codelezer op iOS 7, dus je moet testen of je code daar ook leesbaar is.

Stap 4: Prestaties volgen en analyseren

Als marketingbeproeving moet u alle campagnes opvolgen die QR gebruiken om te zien of ze echt werken. Hoeveel verkeer komt er van elke specifieke code? Scannen mensen uw code, maar wisselen ze hun aanbieding niet in zodra ze op de bestemmingspagina zijn? Of worden ze niet eens overgehaald om uw code te scannen? Als u dit begrijpt, kunt u problemen oplossen en uw slecht presterende QR omzetten in levensvatbare ensembles. Ik raad u aan een UTM-trackingcode aan uw URL toe te voegen, zodat u de prestaties beter kunt meten. Dit is vooral belangrijk als u een marketeer bent die meer diepgaande rapportage over uw campagnes nodig heeft.

Best practices voor QR-codes: enkele belangrijke do’s en don’ts
Nu u weet dat het maken eenvoudig is, laten we het hebben over enkele best practices die u zullen helpen de afgrond te vergroten van uw gebruikers die het scannen.

1. Zet codes op plekken waar scannen makkelijk is, en er is genoeg voor de consument om de code ook daadwerkelijk te scannen. Hoewel je onophoudelijk QR-codes ziet op billboards en tv-commercials, zijn het niet bepaald de meest gebruiksvriendelijke locaties. Denk aan plekken en media waar consumenten de tijd hebben om de code te scannen.

2. Is uw website geoptimaliseerd voor mobiel? Consumenten zijn op hun telefoon bij het scannen van de QR-code, dus ze moeten naar een pagina worden gebracht met een positieve mobiele ervaring.

3. Bied een call-to-action met de code aan – dat wil zeggen, vertel mensen expliciet wat ze moeten doen als ze de code zien, en wat ze zullen ontvangen als ze het doen.

1. Geen speciale QR-scanner nodig. Uw Qr-code moet app-onafhankelijk zijn, zodat iedereen uw code met elke lezer kan scannen. Het wegnemen van de toegangsdrempel maakt de kans op succes voor u en de gebruiker groter.

2. Gebruik een QR-code niet alleen om er een te gebruiken. Het is bijvoorbeeld gebruikelijk dat marketeers denken: “Hoe kan ik de offline ervaring overbruggen met de online ervaring?” Dat is niet verkeerd… maar het is ook niet altijd juist. Als u inhoud heeft die waardevol is voor een mobiele gebruiker, gebruik dan de QR. Het zal niet alleen nieuwe consumenten aansporen, maar ook een enorm succes voor u creëren, omdat de meeste mensen het niet doen.

Leave a Comment

Your email address will not be published.