Online winkelen – waarom?

Online winkelen – waarom?

Volgens orangecollarmedia.com gaven Amerikanen in 2011 186 miljard dollar uit aan online winkelen. In Australië in februari 2011 bleek uit een onderzoek dat meer Australiërs online winkelen dan ooit tevoren. De trend begon in 2009 toen de wereldwijde financiële crisis Australische consumenten dwong om op zoek te gaan naar koopjes voor een breed scala aan dingen. Deze shoppers ontdekten dat internet een uitstekende plek was om een ​​goede deal te krijgen en zelfs nu zet de trend zich voort. Een van hun grootste online internetbedrijven, meldt dat 1,7 miljoen verschillende mensen hun site momenteel per maand bezoeken. Het totale aantal transacties van de Chinese Business to Consumer-markt bedroeg in 2011 38,03 miljard dollar, een stijging van meer dan 13% ten opzichte van 2010. Onthutsende cijfers nietwaar?

We leven in een tijdperk van technologische toegang. Winkelen kan zelfs vanaf de nieuwste mobiele telefoon, zodat u kunt winkelen waar en wanneer u maar wilt. Online winkelen is een 24 uur per dag manier van winkelen. Online winkelen wordt steeds gewoner. Met de hectische en drukke schema’s van vandaag, hebben mensen een manier nodig om tijd te besparen en online winkelen is een manier om dit te doen. U kunt winkelen als de kinderen in bed liggen of als uw partner slaapt wanneer u die paar kostbare momenten voor uzelf heeft. Het is hier in de privacy van uw eigen ruimte waar u op uw gemak kunt rondkijken en op zoek kunt gaan naar de beste prijzen, letterlijk alleen met een klik op de knop.

Online winkelen straalt niet alleen de luxe van gemak uit, maar heeft ook een impact op iemands gezindheid. Stel je het einde van de maand voor. Stel je voor dat je je man en de drie kinderen in de auto krijgt om op tijd bij het winkelcentrum te zijn voordat het te druk wordt en je moet worstelen om te parkeren. Stel je het verkeer voor. Stel je het lawaai van mensen voor. Het gekibbel als de kleintjes moe worden. Het eindeloze sjouwen van de ene winkel naar de andere. En dan, foto om eindelijk thuis te komen en de hemel te bedanken dat je dit pas eind volgende maand nog een keer hoeft te herhalen.

In plaats daarvan is het laat op een zaterdagmiddag en zit je midden in het kijken naar de finale van de rugbywedstrijd waar je al maanden naar uitkijkt. Je ligt lekker op je favoriete bank. Dan herinnert de vrouw je eraan dat je moet gaan winkelen. Je weet dat het einde van de maand is en je hebt geen andere keuze dan dat te doen: winkelen. Je zet je laptop aan, bezoekt verschillende winkels online, shopt voor de scherpste prijzen en dat alles zonder ook maar één poging te missen. Je trekt nog een biertje open en gaat zitten om de rest van de wedstrijd te bekijken. Simpel, nietwaar.

Niet alleen heeft online winkelen voordelen met betrekking tot stressvrij en gemakkelijk zijn en uw aankopen privé kunnen doen, maar online winkelen wordt op maat gemaakt door het bedrijf, zodat consumenten de vruchten hiervan plukken. Zo zijn de kosten van winkelhuur per m² bijna vier keer zo hoog als de kosten van bedrijfsruimtehuur per m². Wanneer de overheadkosten van een bedrijf lager zijn, heeft de consument er op de lange termijn baat bij. Dit is een besparing voor het bedrijf die daadwerkelijk van invloed is op de portemonnee van zijn consumenten. Consumenten kunnen besparen en profiteren van deze realiteit. Heen en weer reizen naar de winkels, slijtage van auto’s zijn ook op lange termijn een besparing voor de consument.

Van het grootste belang is het effect van online winkelen op onze omgeving. Natural News stelt dat alle producten moeten worden verzonden vanuit het magazijn waar ze na fabricage worden opgeslagen, en het kan als groen worden gezien om de winkel en alle gebouwen, verlichting, koeling, verwarming, enzovoort die de winkel nodig heeft, te kappen. . Volgens Center for Energy and Climate Solutions verbruikt het verzenden van twee pakketten van 20 pond per nachtvlucht, de meest energie-intensieve bezorgmethode, nog steeds 40% minder brandstof voor 20 retourvluchten naar het winkelcentrum of de winkel. Scheepvaart over land, dat efficiënter is dan nachtvluchten, kost slechts een tiende van de energie die wordt gebruikt om u te vervoeren. Dat in aanmerking genomen en het feit dat de CO2-uitstoot radicaal minder zou zijn, is reden genoeg om serieus te overwegen om online te gaan winkelen. Het is in de kleine, goed geplande zaken van ons leven dat we een betere toekomst kunnen creëren voor degenen die in onze voetsporen zullen treden.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.